Een verhuizing is een hele klus, maar het tillen van dozen en bankstellen is niet de enige zorg die u heeft. Naast het inpakken van dozen en het klaar maken van de nieuwe woning zult u de verhuizing ook moeten doorgeven bij verschillende instanties. Om het allemaal even net wat makkelijker voor u te maken, hebben wij een overzicht voor u met alle belangrijke adreswijzigingen die u moet doorgeven bij een verhuizing.
Bij een verhuizing bent u verplicht om dit binnen vier weken vóór tot vijf dagen na uw adreswijziging kenbaar te maken bij de gemeente waar u gaat wonen. Deze past uw adres vervolgens aan in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt uw wijziging persoonlijk, schriftelijk en soms ook digitaal doorgeven. Verander hierna ook uw woonverblijf in uw mijn.overheid.nl account met DigiD. Dit zorgt ervoor dat de overheid alle brieven naar uw nieuwe adres sturen. Hier vallen onder andere de brieven van de Belastingdienst onder.
Instanties die u sowieso op de hoogte wilt stellen zijn uw:
Maar hier houdt het nog niet op, want u zal ongetwijfeld nog lid zijn van verenigingen of stichtingen die uw adresgegevens in hun systeem hebben staan. Denk ook aan de school van uw kinderen, de notaris en de Kamer van Koophandel als u een kleine onderneming op uw oude woonadres heeft ingeschreven. Om er zeker van te zijn dat u niets vergeet, zijn er handige checklists te vinden op het internet. Hier staan alle mogelijke instanties die u op de hoogte moet brengen van uw verhuizing op, zodat u deze stuk voor stuk kan afvinken.
In bepaalde gevallen zijn er bij een verhuizing extra instanties die ingelicht moeten worden, namelijk:
Bravo Verhuizingen, uw verhuizing, onze zorg!
Diensten
Regio’s
Sitemap